Totalul afișărilor de pagină

Faceți căutări pe acest blog

sâmbătă, 6 martie 2021

Cercetarea și schimbarea politicii în România

Cunosc bine situația  cercetării din România. Am lucrat la un institut de cercetare (Uzina "G", proiectantul si realizatorul apei grele în România, actualmente ICSI Rm. Valcea) 5 ani între 1980-1985 și ultimii 2 ani înainte de pensie (2017-2019). Așadar am putut face o comparație între perioada din mileniul trecut și perioada actuală. Vorbind valoric trebuie să  spun ca accesul la informație a adus un plus în cercetarea românească. În perioada anilor 1980, cred ca în 1983 nu am mai putut face abonamente la revistele de specialitate străine, din vest. Totuși cred ca inovatiile și inovarea erau mai prezente în perioada trecută cu toate ca numărul doctorilor în științe era infim. Se pare că cu cât a crescut numărul de doctori în științe a scăzut calitatea cercetării. Am rămas surprins că multi tineri abia ieșiți de pe băncile facultăților sunt doctori în științe. Nu cred că au avut timpul suficient să poată spune că stăpânesc bine aceea știință sau sa fi publicat cu contribuții proprii în revistele votate ISI. Și dacă socotim și plagiatul din publicațiile de pe net ajung la concluzia că deja doctoratul a devenit o banalitate în prezent. Eu am continuat să scriu articole cu realizările obținute la Hidroelectrica pe care le-am prezentat la conferințele  SIER. 

Eu nu am mari așteptări de la acești noi oameni de știință din România, cred că renașterea țării va veni tot din rândul tinerilor, însă tinerilor care muncesc fie aici, fie afară și care doresc ceva mai bun pentru copiii lor. Am un exemplu în familie, nepotul meu acum vreo 20 de ani nu avea nici un interes de față politică și guvernare, acum cand are familie și copii a devenit activ încercând sa schimbe optica lumii despre mediu și politica actuală și ca el sunt mulți. 

În ce privește clasa politică pot spune că este în continuă degradare, speram că acum cu noua guvernare se va schimba optica în privința guvernării și meritocratiei. Din păcate exemplele mărunte strică ideile  mărețe prezentate în "programul electoral". Ajunși la butoane nu au înțeles că prezența la vot a fost un mare semnal de alarmă la ceea ce urmează. Acțiunile lor, indiferent că este sau nu statul paralel, îmi dau senzația că sunt dirijate spre a bloca diferitele acțiuni civice care sunt împotriva puterii lor. 

Probabil ca încă nu s-a umplut complet paharul nemulțumirilor populare.

Râmnicu Vâlcea            06 martie 2021

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu